Verschillende profielen

Voor persoonlijk gebruik van Facebook moet een persoonlijk profiel aangemaakt worden. Voor zakelijk gebruik van Facebook moet een Facebook pagina aangemaakt worden. U kunt echter alleen een Facebook pagina aanmaken op basis van persoonlijk profiel.

Een profiel is persoonlijk en is voor vrienden

Het is voor niet commercieel gebruik. Het profiel vertegenwoordigt een individu en moet de naam van een individu hebben. Als persoon heeft u bijvoorbeeld een geboortedatum, een woonplaats en kunt u ‘vrienden’ worden.

Een pagina is zakelijk en is voor fans van merk, product, dienst, bedrijf

Bedrijfspagina's zijn bedoeld voor professioneel en officieel gebruik en stellen organisaties, bedrijven, of merken in staat om aanwezig te zijn op Facebook. Als bedrijfspagina heeft u een adres en kunnen mensen uw pagina ‘liken’ (leuk vinden).

Een Facebook bedrijfspagina biedt zakelijk voordelen die een persoonlijke profiel niet biedt

  • Het belangrijkste voordeel is dat een pagina in de 'look and feel' van uw bedrijf gezet kan worden en u kunt verwijzen naar uw website.
  • Een pagina kan ook meerdere beheerders hebben. Hiermee kunnen dus meerdere medewerkers van een bedrijf op de pagina zitten en reageren.
  • Daarnaast scoort uw bedrijf hoger in de google zoekmachine als u een Facebook pagina hebt.
  • Een pagina is vrij toegankelijk voor iedereen die een kijkje wil nemen; u hoeft niet eerst fan te worden.
  • Fans hoeven niet geaccepteerd te worden door de beheerder van de bedrijfspagina om toegang te krijgen. Vrienden moeten eerst geaccepteerd door de eigenaar van het persoonlijk profiel om toegang te krijgen tot het profiel
  • Een pagina kent geen limiet op het aantal fans. Een profiel kan maximaal 5000 vrienden hebben.
123456